Utvärdering- Nathe loose rings soft port



Har ju som sagt testat Nathe loose rings soft port bettet med tungfrihet.

Det problemet jag har med lilleman är att han är väldigt kännslig i munnen, ett 3 delat bett är för skarpt för honom. Han gapar också väldigt mycket och det funkar inte att "stänga igen" munnen med nosgrimmor för då blir han bara frustrerad och arg för att han inte kan gapa som han vill, därför rider jag med engelsk nosgrimma så han inte blir arg och frustrerad.
Dock vill jag ju inte att han ska gapa då jag förlorar stödet i handen varje gång han gapar och det är otroligt störande!
Vi har hört väldigt bra saker om Nathe bettet och tyckte att det var värt att testa det.

Jag upplevde att lilleman tog väldigt bra stöd på Nathe bettet. Han gapade inte alls lika mycket och jag kunde behålla ett jämt och härligt stöd i handen, precis det som jag var ute efter!
Kommer även prova att hoppa på det på måndag för tränare.

Självklart är det inget mirakelbett som får honom att sluta gapa helt då jag tror att han alltid kommer gapa, mer eller mindre då det blivit lite som ett tix men det blev betydligt bättre efter att jag bara använt det 2 gånger så tror absolut att det kan funka riktigt bra!



/hanna


Postat av: Johanna Torudd

sv; Tack! :)

Blogg/hemsida: http://torudd.blogg.se/ - Postat den: 2012-05-31 / 22:11:24


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!