Presentation- Hanna



Jag heter Hanna Mazetti, är 17 år och bor i världens minsta  stad i Blekinge. Jag går första året på gymnasiet på sammhäsllrogrammet med beteendevetenskap som inrikting.
min vardag består till allra största del av skolan och hästen men jag gör allt jag kan för att även kunna träffa mina fina vänner så ofta som möjligt!



Jag Har ridit och hållt på med hästar sen jag var ca 3,5 år gammal och har alltid brunnit för hoppning!Jag har haft egen häst sen jag var 10, och innan dess red jag lite på ridskola och hade även en shettis ett antal år som var som min egen.

Jag började tävla ponny när jag var 11 och tävlade då upp till LB+5 innan jag gick över på storhäst hösten 2010 som 15 åring och har sen dess ridit upp till 120 på min nuvarande och första storhäst.
 
D-ponnyn

Hästen jag har nu Heter Ulrich van de zuuthoeve (Leader M - Major de la Cour) och kallas för Lilleman (haha!). Han är en 15 årig valack på 175 cm importerad från Belgien. Han Har rutin från lite större tävlingar. Han är tävlad t.o.m 150 cm har placeringar i 145 cm och är tävlad utomlands. Vi har tillsammans tävlat upp till 120 cm då vi haft en del motgångar på vägen  men vi har ambitioner att nå högre! Mitt mål är att vi ska starta SM tillsammans, något jag faktiskt tror starkt på! 
Han är en sjukt speciell häst och det finns ingen som betyder så mycket för mig som han!
Jag tränar just nu för Björn carlsson och har gjort sedan hösten 2011

Förutom Lilleman så hjälper jag till och rider lite ponnyer då och då när folk ber mig, som en kul grej :)

  
Åh vackra häst!

/Hanna



  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!