Uteslutna



Som ni ser i rubriken vägrade vi ut oss i 110 cm idag.
Han var väldigt fin på framhoppningen, han tog för sig och hoppade stort och luftigt så där är jag riktigt nöjd.

Sen kommer vi in på banan, underlaget var gräs och jag känner direkt när jag börjar gallopera runt att det är lite halt och att lilleman blir osäker och då börjar jag direkt överanalysera och blir lite osäker själv istället för att övertyga honom om att det är okej vilket leder till att han blir ännu osäkrare. Det blev en ond cirkel helt enkelt och vi vägrade ut oss.

Eftersom det kändes som det gjorde i 110 cm kändes det väldigt onödigt att gå in 120 cm då vi inte har jättemycket rutin i den klassen tillsammans och vi hade antagligen bara varit ännu mer osäkra i den klassen, så mitt beslut kändes helt rätt!

Det va riktigt tråkigt att det gick som det gick då banorna idag va riktigt roliga och inte helt lätta, perfekta banor för mig och lilleman.

Men men, vi tar med oss det bra och lägger det dåliga bakom oss och laddar om inför nästa tävling!
/Hanna


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!