Nytt bett



Fick hem ett nytt bett till Lilleman idag. Han är väldigt kännslig i munnen och gapar väldigt mycket, så vi försöker hitta några bett som han verkligen trivs med, ju mildare det är desto bättre trivs han och desto mer slappnar han av!

Just nu rider jag på Nova bett med gummiringar och på det italienska bettet som heter Poponcini (silikonklätt) Han funkar väldigt bra på båda dessa men jag gillar att variera mellan bett och tycker då att 3 olika är lagom att variera mellan.

Det bettet jag fick hem idag är ett Nathe loose rings soft port med tungfrihet, det ska tydligen vara bra för hästar med kännsliga munnar och jag har hört väldigt bra saker om det så det är helt klart värt att testa det och se hur det funkar!

Såhär ser det ut:


Tänkte testa det imorgon när jag rider så berättar då hur han känndes på det och hur jag tyckte det funkade!

/Hanna



  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!