Hine - dagens ridpass



Hine skötte sig bra idag! Han var pigg och glad och ville verkligen göra sitt bästa! Som jag sa innan så konditionstränades han på fältet och jag fick en fråga om hur jag gjorde det. Jo vi Har ett ganska stort fällt som är helt okej att rida på. Iaf så skritta jag fram honom först i en kvart sedan travar jag honom så han blir mjuk och lika dant i galopp. Sedan får han skritta i några minuter och sen börjar konditionsträningen. Jag Tränar hans kondition så som att galoppera i ökad galopp ta tillbaka och öka igen, att galoppera så är både lydning och kondition! Och i slutet så ska han galoppera fort två länger utan att ta tillbaka. Ridpassset tar ca en timme och är kul både för mig och för honom! Hoppas jag svarade så att du förstod :) love my ponny<3
/Mimmi




Postat av: Melissa

Söt blogg , följa min ?

Just nu en video när jag galopperar + frågestund:

www.createdbymelissa.blogg.se

Hade vart kul om du kunde kommentera (:

Blogg/hemsida: http://createdbymelissa.blogg.se/ - Postat den: 2012-05-30 / 21:39:16


Postat av: Maja

sv; musik :)

haft en bra dag? :D

kram

Blogg/hemsida: http://mmajaslife.blogg.se/ - Postat den: 2012-05-30 / 21:52:23


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!