Utvärdering tränigsläger



Måndag:
Vi började med att lösgöra hästarna och få dom att trampa på och jobba ordentligt med bakbenen och verkligen trampa under sig och efter det hoppade vi fram på något kryss sen en linje med 3 kryss och 4 språng lite tillbaka mellan och efter det rullade vi på på en "evighetsövning" med kryss kompination kryss kombination.
Lilleman var riktigt fin, både i markarbetet och hoppningen! han var väldigt frammåt och arbetsvillig och jobbade på bra och jag red bra också.
 
Tisdag:
 
Pass1: jag joggade fram honom i ca 20 min sedan trimmade Sandra honom en bra stund och gav mig en massa bra tips och sedan fick jag sitta upp den sista kvarten och känna på honom och även jobba på min sits. Lilleman var riktigt fin, speciellt när Sandra red. Han var fin när jag satt upp också men markarbetet är vår svaga sida just nu då vi kommit så pass långt nu att vi måste finslipa på massa smådetaljer som jag inte klarar mig utan om vi ska ta oss längre, som tex min sits, jag blir lite frammåtlutad och då tappar jag min sits och hela min inverkan så det fokuserade vi på detta passet och jag kunde verkligen känna hur annorlunda min inverkan blev när jag satt på rätt sätt, då ett steg i rätt riktning men det kommer bli slitigt att ändra på detta, allt som inte är som vanligt känns annorlunda i början, right?
 
Pass 2: Vi hoppade bana för björne. Jag försökte att hela tiden tänka på min sits och allt annat vi jobbade med på förmiddagen, Framförallt i framridningen. Jag kännde skillnad redan nu och det känndes bättre faktiskt.
Vi fick hoppa lite småhinder och linjer först innan han satte ihop allt till en bana. Vi fick hoppa en bana med hinder på 110-135 och lilleman gick riktigt fint och jag red bra också, vi har verkligen fått in flytet i hoppningen nu och vi har framförallt fått ett självförtroende och ett förtroende för varandra som vi inte har haft innan. Nöjd med min fina häst!
 
Onsdag:
Vi hoppade Bana idag också. Lilleman var fin men lite trött och loj, precis som jag men jag försökte endå tänka på min sits och inverkan så gott jag kunde och det syntes skillnad även idag, dock känns det ju lite konstigt just nu somsagt men det släpper väl snart.
Banan idag gick över 120-135 hinder. Vi var somsagt lite trötta båda två idag men det gick endå bra och vi fick in ett hyffsat bra flyt, var bara på en linje där vi gick på ett språng för lite annars stämmde det mesta och för att vara sista dagen gick det bra endå!
 
Jag är riktigt nöjd med dessa dagar över lag, vi har hållt en bra jämn form alla dagar och lärt oss en massa!
 
/hanna
 


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!