Tömkörning



Fick tömköra en kompis ponni idag då hon ville ha lite hjälp då den var lite jobbig och så ville hon även se hur det såg ut "utifrån"
Va riktigt skeptisk till det först och ville inte då det var nästan 2 år sen jag tömkörde sist och var osäker på om jag kom ihåg hur man gjorde men hon tvingade mig och jääklar vad kul det var! Man kommer åt hästen på ett helt annat sätt än vad man gör när man sitter på och kan även rätta till saker mycket lättare såsom när dom går med framdel/bakdel innanför spåret osv.

Har faktiskt gått och funderat ett tag på om jag skulle testa det med lilleman då han är väldigt mycket häst för mig att lösgöra och rida ihop från ryggen i och med att han är så stor + att det är kul med lite variering i det vardagliga arbetet, är dock väldigt osäker på hur han skulle reagera då han kan bli lite skygg när han inte vet vad som händer bakom honom men det kan ju vara värt att testa?
får se helt enkelt!

Är det någon av er som brukar tömköra? och isåfall hur ofta?

/hanna



  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!