Resultat Gärds



105 cm: 12fel + tidsfel
Gjorde tabben att rida fram väldigt slarvigt till denna klass, lät honom lixom bara rulla på i sitt tempo och la aldrig ner tid på att få honom uppmärksam på mig och lydig så vi båda var lite all over the place i denna klassen.
 det var ingen toppenrunda direkt, han blev stark på två linjer och jag fick inte igenom mina förhållningar ordentligt vilket gjorde att han rann iväg och i dom lägena stannar han, han vill bli lagd perfekt och blir han inte det stannar han så dom stoppen får jag ta på mig helt själv. i övrigt hoppade han väldigt fint och vi hade ett hyffsat bra flyt endå.


110 cm: 0+4 fel + tidsfel. 4e placering
Ändrade min framridning helt till denna klassen och var verkligen noga med att han skulle lyssna på mig och vara uppmärksam och jäkla vilken skillnad det blev på honom!
Han taggade till ordentligt och sög tag i hindrena på ett helt annat sätt och tog för sig men lyssnade endå hela tiden på mig!
På banan kändes det så jäkla bra. Jag red bra och vi hade bra gallopp, bra tryck och bra flyt hela banan. vi fick dock tyvärr ett stopp på a hindret i kombinationen i omhoppningen, jag släppte ytterskänkeln typ en millisekund och då stannar han, återigen han kräver perfekt ridning fram till hindret. men jag är endå nöjd med rundan, vi hade otroligt kul, framförallt i omhoppningen. tesstade att svänga lite snävare än vanligt i ett lite högre tempo och han tyckte det var sååå kul! :D


Detta var en riktigt lärorik tävling faktiskt. Ska verkligen ta med det här med att hur jag rider fram och hur jag lägger upp framridningen påverkar hela resultatet.
Har ju självklart vetat det innan men inte förstått att det har en sån stor inverkan på resultatet på banan sen, sjävklart beror det ju på från häst till häst men uppernbarligen är det välidigt viktigt på lilleman!

/hanna



  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!