Lilleman- Dagens ridpass



Åkte direkt till stallet efter att jag kommit hem och red min fina prins som jag inte träffat sen i torsdags!
 
Idag stod intervallträning på fältet/skogen på schemat men det har regnat så mycket idag så ville inte riskera att han skulle halka och sträcka sig så fick helt enkelt intervallträna i ridhuset, vilket inte gjorde så mycket igentligen då ridhuset är väldigt stort (25x80)
 
Började iallafall om vanligt med att jogga fram honom ordentligt i alla gångarter på lite längre tyglar i ett lite högre tempo med tempoväxlingar med fokus på att han ska komma igång i alla muskler i kroppen och lyssna på mig. Skrittjobbade honom sen ca 15 min med bla skänkelvikningar,serpentiner och bakdelsvändningar för att få honom lösgjord och elastisk och efter det körde vi lite gallopp intevaller (6 varv gallopp, 2 varv skritt, 6 varv gallopp, 2 varv skritt osv) en stund och efter det travade jag av och skrittade sen av ute på asfalt.
 
Han kändes fin idag, lite små "seg"(inte jätte mjuk och elastisk) i kroppen eftersom han vilade igår men han var grymt pigg och glad och lyssnade på mig bra och jobbade mer än gärna lite evtra idag så jag är riktigt nöjd med honom!
 
/hanna


Postat av: Josefin Carlson :)

En super fin blogg! :)

Svar: åh tack! :)
Två grenar- samma mål

Blogg/hemsida: - Postat den: 2012-06-23 / 22:09:04


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!