Presentation Linnéa.



Som ni såg tidigare så ska jag gästblogga från torsdag till söndag då Mimmi inte kan.Jag heter Linnéa och är 15 år och ska börja nian efter sommaren.Jag bor i Ronneby.Mimmi och jag är kusiner.Jag älskar dressyr fast hoppa är också kul.Jag började på ridskolan när jag var 9-10 år efter 2 år på ridskolan fick jag min första foderhäst en d-ponny som heter Sir Lancelot.Lancelot var en riktig läromästare i dressyr då han tävlat nästan hela sitt liv.Lancelot var en ponny man fick kämpa med, där fick man inget gratis.Vi tävlade lokal la:1. Lancelot och jag var med Ronnebys dressyrlag för ponny där kom vi tvåa i allsvenskan med laget Mimmi och Hine också.Efter 3,5år kände jag att jag ville komma vidare då Lancelot har kommit upp i pensionsåldern.Då kollade vi mycket på nätet efter hästar.Sofie som äger Lancelot hade en kusin som hade en lite häst, 5 åring valak som dom skulle sälja för de hade ingen tid för den.Så jag åkte upp till Emmaboda med familjen för att prov rida honom.Jag hann knappt hoppa upp på han för en jag blev jätte kär.Vi fick hem Aragorn den 29 december 2011 och bara hade han på prov för mamma och pappa ville inte köpa honom egentligen.När han kom så var han i väldigt dålig kondition och inte så mycket muskler på honom men han var väldigt glad och nyfiken.Vi började träna för tränare så vi skulle komma sigång.Jag tränade för Madelene Winkle,Rebecca Winkle,Jennifer "Ninni" Svensson och Alette Camnet. Den 6mars i år på min födelsedag fick jag ett brev från familjen att Aragorn är min alltså hade dom köpt honom till mig,och snacka om att man var lycklig! Jag startade en klubbdressyr för första gången på Aragorn då det inte gick super bra men var nöjd endå.Han var super fin på framridningen men sen på banan stack han ut vid Bokstaven A för där var det öppet men jag stack in igen och fortsatte.I protokollet stod det att det var fint men att jag var tyvärr utesluten men på kvällen hemma sen läste jag TR och där stod det om det är öppet vid bokstaven A och hästen är ute från banan mer än 20 sekunder då hade jag blivit utesluten.Men jag såg denna tävlingen som en träning för honom och mig.Nu efter ett halvår känner jag att Aragorn har kommit i form för att starta tävlingar i höst då vi ska vara med i Ronnebys dressyrlag för häst.Aragorn är jätte snäll och lätt att ha och göra med det är inga problem att rida ut själv han är trafiksäker.Det ända han inte tycker om är vattenpölar.Precis när jag fick Aragorn så kunde han stänga av helt plötsligt och han gick åt sitt håll det hjälpte inte att ta ett riktigt tygeltag eller att tränaren stod framför honom och viftar med händerna för att få stopp på honom.Men nu efter några månaders träning så har han slutat med det.Så nu kan vi fokusera mera på tävlingarna till höst så vi är förberedda både han och jag.Jag ska starta lokal LB:2 i dressyr.Jag kör lite hopp pass ibland och Aragorn har väldigt fin hoppteknik förutom i studs där han kan bli lite vinglig men det jobbar vi på. Eftersom Aragorn bara är 6 år så vajera jag ridnigen så han inte ska tröttna på det. Ja jag tror det var min berättelse om mig och hästarna jag har säkert glömt något om det är något ni vill veta så är det bara att skriva./Linnéa



  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!