Lilleman-Dagens ridpass



Idag började vi med att skritta 15 min på asfalt, efter det gick jag upp på ängen och joggade igång honom i trav och gallopp och jobbade sen honom i ca 15 min i gallopp på en 8 för att få honom lösgjord och aktiverad i inner bakben, När han kändes fin och jag fått igenom det jag ville fick han en skrittpaus innan vi konditionstränade en stund.

La upp konditionsträningen i intervaller, 3 min gallopp,1 min skritt, 3 min gallopp, 1 min skritt osv. Lät honom galloppera på i ett högre tempo just för att han ska få upp flåset och jobba ordentligt.
Både han och jag var rejält trötta efter att ha hållt på i ca 30 min!
är riktigt nöjd med honom idag.

efteråt fick han linimentbada- så minskas risken för träningsverk då han ska hoppas imon.

/hanna


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!