Lilleman-Dagens ridpass



Öntligen fick jag sitta på min fina häst igen efter en veckas semester, dock har ju mimmi hållt igång lilleman åt mig så det var ju bara att köra på som vanligt nu. Tack igen mimmi!

Trimmade iallafall igenom honom i ridhuset idag och lösgjorde honom riktigt ordentligt och fick honom att börja jobba med bakbenen ordentligt också, i slutet tog jag även några språng på lite småhinder eftersom han inte hoppat på 1,5 veckor och ska tävlas på lördag.
I början var han lite småloj men var tuff mot honom och han kom ganska snabbt igång och började arbeta ordentligt och mot slutet gick han riktigt riktigt fint, jag fick ihophonom bra och han var riktigt aktiv med sina bakben vilket ledde till en avspänd och luftig gallopp.
Han var riktigt loj första språnget vi tog och lyfte inte alls på benen men efter några språng kom han in i det igen och hoppade super!

Är jättenöjd men min fina häst och det var så jäkla härligt att få sätta sig på hans rygg igen! :D
/hanna


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!