Lilleman-Dagens ridpass



Hoppade ju somsagt i ridhuset idag. Syftet med passet var att vi skulle få känna på lite högre banor och sätta lite mer tryck i galloppen. Vi hoppade en del olika banor med lite kluriga linjer och avstånd för att få kämpa lite.
 
Överlag var han väldigt fin idag och det kändes väldigt bra, mestadels. Vi fick ett hyfsat bra tryck i galloppen vilket leder till att det blir ännu mera häst för mig och rida vilket gjorde att vi fick lite problem på en distans.
Lilleman blir lätt bekväm, han är aldrig dum men han blir lätt lite bekväm. När jag idag satte lite extra tryck i galloppen för att vi ska få bättre språng och slippa onödiga nedslag på tävling blev det sjukt mycket häst för mig att rida, vilket han självklart uttnyttjade såfort jag inte var 100 % med och det leder oftast till ett onödigt stopp då distansen blir för trång och vi helt enkelt inte får plats. Men detta löste vi väldigt bra idag och det var absolut ingen katastrof, bara något jag måste ta med mig och tänka på lite extra när vi rider större klasser på tävling!
 
Fick tyvärr varken bilder eller film idag, men nästa gång vi hoppar lovar jag att ni ska få något av det!
 
/hanna
 


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!