Hines planer <3



Jag har tänkt igenom hur hine ska bli i toppform igen, just nu är han verkligen inte pigg på någontiong och vääääldigt trött, han är så trött som  han är när han står ute på nätterna, faast att han inte gör dett så kan man tro det. Jag vet inte om han bara slappnar av när jag borstar och så för då bara hänger han i grimman och man kan tro att han har fått lungnande. Och det är bara två veckor till NF SM så han måste vara i topp då. Så just därför har jag fått ändra lite på planeringen för honom.
 
 
 
 
Idag är det fortfarande kvavt och tänkte då köra lite frihetsdressyr i ridhuset med honom alltså ingen ridning, inga krav. Nästa vecka blir det mest roligt för hans del, och sen ska vi ändra lite på maten. Vecka efter det alltså samma vecka som NF SM så ska jag träna för Rebecca på måndagen och sen inte träna så mycket mer innan NF SM:et. Hine är så pass välutbildad så han kan det mesta, det är bara det att jag vill känna igenom honom några gången innan SM:et. Jag är inte orolig för att han helt plötsligt inte kan göra sakerna i programen eller så utan det är att han måste vara glad. Hine gör lixom saker toppen bara han tycker det är kul, och det är inte alltid han tycker det. Men just nu ligger fokusen på att få honom pigg och glad igen. Alltså ändra ridningen och hans mat. Jag tror dock att han kommer bli det rätt så snart, kommer också nu ALLTID lägga in en dag i veckan där han vilar, ingen skritttning utan VILA. Så han får vila upp sig en dag i veckan eftersom han går och tränas så mycket. 
/Mimmi


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!