Lilleman- Dagens ridpass. Bomjobb



Idag trimmade vi med bommar i ridhuset. Jobbade på att hitta känslan igen när det känns som lättast och fortsatte jobba på trycket i galloppen fast med lite längre tyglar då han HATAR när jag rider på jättekorta tyglar och det blir ju lite så automatiskt när man ska sätta mer tryck att man kortar tyglarna och spänner sig lite så jag jobbade med att föröska vara lika avslappnad som alltid och ha samma tygellängd men endå få till trycket och jag tyckte jag lyckades riktigt bra och vi hade en supergo känsla passet igenom.
 
vi jobbade över uphöjda travbommar, ett pyttelitet räcke som vi för det mesta travhoppade, 3 bommar efter varandra på rakt spår och sen övade vi  lite dog-leg linjer också- även det med bara bommar. Avslutade sen med att rulla runt på en "evighetsbana" som bestod av allt jag räknade upp ovan+ lite övergångar, galloppombyten och halter. Han var superduktigt fina hästen!
 
/hanna


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!