Första dagen!



åh vad glad jag är! Heeela dagen har varit så underbar. Ridit 3 hästar, Hine, bruna ponnyn, och en av min tränares stora hästar.
Hines ridpass gick bäst av alla! Han var så fin och så lätt, inte alls emot skänkeln eller något och lyssnade i stort sätt hela passet på mig, så jäkla skönt eftersom han har varit emot i stortsätt allt de senaste veckorna, + jag är mycket rakare säger alla! Med Hine gjorde vi mycket övergångar, förvänd galopp, öppna och mycket galopparbete. SÅ fin var han! 
 
Den bruna ponnyn, också kallad oksana, hon är härlig att rida. Idag var hon väligt emot att jag tog i henne, när jag tog ledande tygeltag så drog hon bara upp huvudet och sprang iväg. Men traven var jättefin! Galoppen var som sagt lite hastig, inte så fin, och hon var ganska tjurig i galoppen med, men kommer jobba på det under veckan. Men hon är som sagt härlig att rida! Har dock inte alls ridit henne mycket, kanske 3 gånger innan så ja känner inte henne så bra, + att hon och Hine är sååå olika, men det gör det så kul:D 
Den stora hästen jag red var svart och ett sto, kommer inte ihåg vad den hette. Men den var iallafall så snäll att hantera, hon hade inte gått på ett tag heller men jag är faktiskt ganska nöjd med det passet, Det är ju så olika att rida ponny och häst. Häst är sån känsla! 
 
Träffade ju Rebecca och Roxanna idag med, så goa är dem! ♥ 
/Mimmi


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!