Bästa dagarna på sommarlovet! ♥



åh vart ska jag börja.. Kan ju säga att detta har varit dem grymmaste dagarna på heela sommarlovet lätt.! 
Fått rida massa olika hästar, träffa min goaste tävlingsvänner + fått många nya!, umngås med hästarna hela dagarna, Hine har gått sjukt bra dessa dagarna och MASSA annat! känner mig så mycket starkare nu,
min tränare har verkligen sakt massa possitiva saker och jag har fått reda på en sak som kommer bli så otroligt roligt! ;) 
 
Söndag: första dagen, vi började dagen med varsin träning på förmiddagen i ca 30-40 min. Då red jag Hine, och han gick så otroligt bra, min sits var bra, och allt klickade! åh yes, den känslan från den träning ska jag ha i huvudet läääänge! På eftermiddagen red jag den bruna ponnyn, Det gick helt okej för att inte ridit henne så mycket, fick inte riktigt kläm på henne just denna träningen, men var ändå helt ok. Red en stor häst också, den känslan är så häftigt, steget är ju underbart! 
 
Måndag: Idag fick jag kläm på den bruna ponnyn, oksana, Gick mycket bättre och hon skötte sig! Hade fin sits detta ridpasset sa min tränare och jag kände det med! På efteriddagspasset så bytte vi alla hästar, jag red en annan D-ponny och en C-ponny. Det var Rebeccas D-ponny som jag red, och hon red Hine. C-ponnyn var en annan som heter Cornelia, den var lite tjurig och lat. Den gick ändå bra, bara man var bestämd typ. 
 
Tisdag: förmiddagspasset red jag med oksana, det gick helt ok, fick nte riktigt galoppen som jag ville men traven var jättefin, red igen ett LA program med henne. Det gick faktiskt bättre än jag trodde så hon var ändå helt okej detta passet. Eftermiddagspasset hade vi sitsträning på Hine och en ponny till så han fick gå där och att jag tränade ett pass efter det för min tränare. Hine var ganska fin, gjorde skänkelvikningar över diagonalen och lite skolor och mest lösgörade, han var fin. Red en 4 årig storhäst som heter Adde, eller iallafall kallas det, han hade jäätte stort steg och så colt steg, galoppen var helt gudomlig! Kommer bli en fin häst det där! En sak bara som inte var så rolig idag var att jag fick så sjukt ont i vänster axel.. :( Var iväg och badade med hästarna också, hine tyckte det var lite läskigt men mest kul, Rebecca & Emmie ramlade av i vattet. HAHA! :D
 
onsdag: Förmiddagspasset red jag Hine, red program, har seriöst aldrig ridit en sån bra La:4 med Hine, så fin var han och om jag ska skryta lite så red jag faktiskt väldigt bra, red bra vägar och så med, och allt bara flöt på, hade bara JÄTTE ont i väster axel :( Han var så fin! 
Eftermiddagspasset red jag Hine igen, red program då med, han var lite trött eftersom det var andra passet för honom, och att jag var ganska trött och som sagt hade ont o axeln, så det var ändå helt okej, inte lika bra som i förmiddags med jaja han var iallfall så fin på förmiddagen! Och eftemiddagen var helt okej! 
 
Lätt att dessa dagarna gjorde hela mitt sommarlov! min goa vänner och allt, åh gud var roligt det har varit! 
/Mimmi
världens finaste ponni <3 
 


  / Namn

  / Mail-adress

  / Blogg

Kommentar;




Spara uppgifter!